Pravidla internetového obchodu
I. Obecná ustanovení
- Tato pravidla definují všeobecné podmínky, způsob elektronického poskytování služeb a prodej prostřednictvím internetového obchodu www.treetale.cz. Obchod vede SELECTWOOD SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ se sídlem v Lodži, ulice Ludomira Różyckiego 12 lok. 2, 93–586 Łódź, zapsaná u Okresního soudu pro Łódź – Śródmieście v Lodži, Obchodní soud, XX. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku, KRS č. 0000888495, NIP 7292737572, REGON 388438193, se základním kapitálem 20 000,00 PLN, dále jen prodávající.
- Kontakt s prodávajícím probíhá prostřednictvím:
-
- e-mailové adresy: shop@treetale.eu;
- telefonicky: +48 665 571 184;
- kontaktního formuláře dostupného na webových stránkách internetového obchodu.
-
- Tato pravidla jsou nepřetržitě dostupná na webových stránkách www.treetale.eu, a to způsobem umožňujícím jejich pořízení, reprodukci a záznam jejich obsahu kdykoli vytištěním nebo uložením na nosič.
- Prodávající informuje, že využívání služeb poskytovaných elektronicky může na straně každého uživatele internetu představovat hrozbu spočívající v možnosti zavlečení malwaru do ICT systému zákazníka a získání a úpravě jeho dat neoprávněnými osobami. Aby se zákazník vyhnul riziku výše uvedených hrozeb, měl by používat vhodná technická opatření k minimalizaci jejich výskytu, zejména antivirové programy a firewall.
II. Definice
Termíny používané v pravidlech znamenají:
- Pracovní dny – dny od pondělí do pátku s výjimkou státních svátků;
- Klient – fyzická osoba, která je způsobilá k právním úkonům v plném rozsahu, podnikající fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, jíž konkrétní ustanovení přiznávají způsobilost k právním úkonům, která v rámci internetového obchodu realizuje objednávky nebo využívá jiné služby dostupné v internetovém obchodě;
- Občanský zákoník – zákon ze dne 23. dubna 1964 (Sbírka zákonů č. 16, položka 93, ve znění pozdějších předpisů);
- Účet – část internetového obchodu přiřazená danému zákazníkovi, jejímž prostřednictvím může zákazník provádět konkrétní činnosti v rámci Internetového obchodu;
- Spotřebitel – zákazník, který je spotřebitelem ve smyslu čl. 22[1] občanského zákoníku;
- Podnikatel – zákazník, který je podnikatelem ve smyslu čl. 43[1] občanského zákoníku;
- Statut – tento dokument;
- Zboží – produkt prezentovaný v internetovém obchodě, jehož popis je k dispozici u každého z prezentovaných produktů;
- Kupní smlouva – smlouva o prodeji zboží ve smyslu občanského zákoníku uzavřená mezi prodávajícím a zákazníkem;
- Služby – služby poskytované prodávajícím zákazníkům elektronicky ve smyslu zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování elektronických služeb (sbírka zákonů č. 144, pol. 1204, v platném znění);
- Zákon o právech spotřebitelů – Zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (Sbírka zákonů 2014, č. 827);
- Zákon o poskytování elektronických služeb – zákon ze dne 18. července 2002 o poskytování elektronických služeb (sbírka zákonů č. 144, pol. 1204, ve znění pozdějších předpisů);
- Objednávka – prohlášení zákazníka směřující přímo k uzavření kupní smlouvy, s uvedením zejména druhu a počtu zboží.
III. Pravidla pro používání internetového obchodu
- Používání Internetového obchodu je možné za předpokladu, že ICT systém používaný zákazníkem splňuje následující minimální technické požadavky:
- počítač nebo mobilní zařízení s přístupem na internet,
- přístup k e-mailu,
- Internet Explorer verze 11 nebo novější, Firefox verze 28.0 nebo novější, Chrome verze 32 nebo novější, Opera verze 12.17 nebo novější, Safari verze 1.1. nebo novější,
- povolení cookies a Javascriptu ve webovém prohlížeči.
- Používáním internetového obchodu se rozumí jakákoli činnost zákazníka, která vede k seznámení se s obsahem obsaženým v obchodě.
- Zákazník je povinen zejména:
- neposkytovat ani nepřenášet obsah zakázaný zákonem, např. obsah propagující násilí, pomlouvačný nebo porušující osobnostní práva a jiná práva třetích osob,
- užívat internetový obchod způsobem, který nenarušuje jeho fungování, zejména používáním konkrétního softwaru nebo zařízení,
- nepodnikat akce jako: zasílání nebo zveřejňování nevyžádaných obchodních informací (spam) v rámci internetového obchodu,
- používat internetový obchod způsobem, který neobtěžuje ostatní zákazníky a prodávajícího,
- používat jakýkoli obsah zveřejněný v rámci internetového obchodu pouze pro svou osobní potřebu,
- používat internetový obchod způsobem, který je v souladu s ustanoveními zákona platného na území Polské republiky, s ustanoveními pravidel, jakož i s obecnými zásadami používání internetu.
IV. Služby
- Prodávající umožňuje prostřednictvím internetového obchodu využívání bezplatných služeb, které jsou prodávajícím poskytovány 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
- Služba vedení účtu v internetovém obchodě je dostupná po registraci. Registrace probíhá vyplněním a přijetím registračního formuláře dostupného na jedné ze stránek internetového obchodu. Smlouva o poskytování služby spočívající ve vedení účtu v internetovém obchodě se uzavírá na dobu neurčitou a zaniká okamžikem, kdy zákazník zašle žádost o smazání účtu nebo použije tlačítko „smazat účet“.
- Zákazník má možnost zasílat prodávajícímu zprávy pomocí kontaktního formuláře. Smlouva o poskytování služby spočívající v poskytování interaktivního formuláře umožňujícího zákazníkům kontaktovat prodávajícího se uzavírá na dobu určitou a zaniká odesláním zprávy zákazníkem.
- Prodávající má právo pořádat příležitostné soutěže a propagační akce, jejichž podmínky budou vždy uvedeny na webových stránkách obchodu. Akce v internetovém obchodě nelze kombinovat, pokud pravidla dané akce nestanoví jinak.
- V případě, že zákazník poruší ustanovení těchto pravidel, může prodávající po předchozí neúčinné výzvě k ukončení nebo odstranění porušování v přiměřené lhůtě ukončit smlouvu o poskytování služeb se 14denní výpovědní lhůtou.
V. Postup při uzavírání kupní smlouvy
- Informace o zboží uvedené na stránkách obchodu, zejména jeho popis, technické a funkční parametry a ceny, jsou výzvou k uzavření smlouvy ve smyslu čl. 71 občanského zákoníku.
- Veškeré zboží dostupné v internetovém obchodě je zcela nové a bylo legálně uvedeno na polský trh.
- Podmínkou pro zadání objednávky je mít aktivní e-mailový účet.
- V případě zadání objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře dostupného na webových stránkách internetového obchodu je objednávka prodávajícímu předložena zákazníkem v elektronické podobě a představuje nabídku na uzavření kupní smlouvy na zboží, které je předmětem objednávky. Nabídka podaná v elektronické podobě je pro zákazníka závazná, pokud prodávající zašle na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem potvrzení o přijetí objednávky k vyřízení, které je prohlášením prodávajícího o přijetí nabídky zákazníka, a po jejím obdržení zákazníkem je uzavřena kupní smlouva.
- Kupní smlouva se uzavírá v polštině, angličtině nebo němčině s obsahem v souladu s pravidly.
VI. Doručení
- Doručení zboží je omezeno na území Evropské unie a je realizováno na adresu uvedenou zákazníkem při zadávání objednávky.
- Zboží je doručováno prostřednictvím kurýrní společnosti.
- Prodávající informuje zákazníka v popisu zboží na stránkách obchodu o počtu pracovních dnů potřebných k vyřízení objednávky a jejímu doručení a také o výši poplatků za doručení zboží.
- Lhůta pro doručení a provedení objednávky se počítá v pracovních dnech podle bodu VII. podbod 2.
- Prodávající poskytne zákazníkovi doklad o koupi.
- Je-li pro zboží, na které se vztahuje objednávka, uvedena jiná dodací lhůta, platí pro celou objednávku nejdelší lhůta z uvedených.
VII. Ceny a platební metody
- Ceny zboží jsou uvedeny v eurech a zahrnují všechny součásti včetně DPH, cla a dalších poplatků.
- Zákazník si může vybrat z následujících způsobů platby:
- bankovní převod na bankovní účet prodávajícího (realizace objednávky bude v tomto případě zahájena poté, co prodávající odešle zákazníkovi potvrzení objednávky a expedice bude provedena ihned po připsání finančních prostředků na bankovní účet prodávajícího a kompletaci objednávky);
- elektronická platba (v tomto případě bude realizace objednávky zahájena poté, co prodávající odešle zákazníkovi potvrzení objednávky a poté, co prodávající obdrží informaci ze systému zúčtovacího agenta o platbě zákazníka, přičemž zásilka bude realizována ihned po kompletaci objednávky).
- Prodávající na stránkách obchodu informuje zákazníka o termínu, do kterého je povinen provést platbu za objednávku. V případě, že zákazník neuhradí platbu ve lhůtě uvedené v předchozí větě, může prodávající po předchozí neúčinné výzvě k platbě s přiměřenou lhůtou od smlouvy odstoupit podle čl. 491 občanského zákoníku.
VIII. Právo odstoupit od smlouvy
- Zákazník, který je spotřebitelem, může odstoupit od smlouvy bez udání důvodu předložením příslušného prohlášení do 30 dnů. Pro splnění této lhůty stačí zaslat prohlášení před jejím uplynutím.
- Zákazník může prohlášení formulovat sám nebo použít vzor prohlášení poskytnutého prodávajícím na webových stránkách obchodu.
- Lhůta 30 dnů se počítá ode dne dodání zboží nebo v případě smlouvy o poskytování služeb ode dne jejího uzavření.
- Prodávající po obdržení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy zašle na e-mailovou adresu spotřebitele potvrzení o přijetí prohlášení o odstoupení od smlouvy.
- Právo na odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele je vyloučeno v případě:
- poskytování služeb, pokud prodávající plně službu vykonal s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením poskytování služby informován, že po provedení služby prodávajícím ztratí právo na odstoupení od smlouvy. ;
- smlouvy, kde cena nebo odměna závisí na výchylkách finančního trhu, nad nimiž nemá prodávající kontrolu a ke kterým může dojít před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
- smlouvy, kde je předmětem služby neprefabrikované zboží, vyrobené podle specifikací spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb;
- smlouvy, kde je předmětem služby zboží dodané v uzavřeném obalu, které po jeho otevření nelze vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl obal otevřen po doručení;
- smlouvy, kde jsou předmětem služby produkty, které jsou svou povahou po dodání neoddělitelně spojeny s jinými předměty;
- V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou. To, co si strany poskytly, se vrací v nezměněném stavu, ledaže by změna byla nezbytná pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží. Vrácení by mělo proběhnout okamžitě, nejpozději do 14 dnů. Zakoupené zboží je třeba vrátit na adresu prodávajícího.
- Prodávající neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne obdržení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy vrátí spotřebiteli všechny platby, které tento uhradil, včetně nákladů na dodání zboží. Prodávající vrátí platbu stejným platebním způsobem, jaký použil spotřebitel, pokud spotřebitel nebude souhlasit s jiným způsobem vrácení a tento způsob nebude pro spotřebitele znamenat žádné náklady. Prodávající může zadržet vrácení plateb přijatých od zákazníka, dokud nebude věc vrácena nebo zákazník nepředloží důkaz jejího odeslání, podle toho, která událost nastane dříve, pokud prodávající nenabídl, že si věc od zákazníka vyzvedne sám.
- Pokud spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější obvyklý způsob dodání zboží nabízený prodávajícím, není prodávající povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, které mu tím vznikly.
- Zákazník nese pouze přímé náklady na vrácení zboží, ledaže prodávající souhlasil, že tyto náklady ponese.
IX. Reklamace zboží v záruce
- Prodávající se zavazuje dodat zboží bez vad.
- Prodávající odpovídá zákazníkovi, který je spotřebitelem, ze záruky za vady za podmínek uvedených v čl. 556 – 576 občanského zákoníku. Ve vztahu k zákazníkům, kteří jsou podnikateli, je záruka vyloučena.
- Reklamace vyplývající z porušení práv zákazníka zaručených zákonem nebo podle těchto pravidel zasílejte na adresu SELECTWOOD SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Ludomira Różyckiego 12 lok. 2 , 93 – 586 Łódź, na e-mailovou adresu: shop@treetale.eu.
- Pro posouzení reklamace by měl zákazník zaslat nebo doručit reklamované zboží, pokud je to možné, s přiložením dokladu o koupi. Zboží by mělo být doručeno nebo zasláno na adresu uvedenou v bodě 3.
- Prodávající se zavazuje posoudit každou reklamaci do 14 dnů.
- V případě nedostatků reklamace vyzve prodávající zákazníka k jejímu doplnění v potřebném rozsahu neprodleně, nejpozději však do 7 dnů ode dne obdržení žádosti zákazníkem.
X. Reklamace týkající se poskytování elektronických služeb
- Zákazník může prodávajícímu podávat reklamace v souvislosti s fungováním obchodu a používáním služeb. Reklamace lze podat písemně na adresu: SELECTWOOD SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Ludomira Różyckiego 12 lok. 2 , 93 – 586 Łódź, na e-mailovou adresu: shop@treetale.eu.
- Zákazník uvede v reklamaci své jméno a příjmení, korespondenční adresu, druh a popis problému.
- Prodávající se zavazuje každou reklamaci posoudit do 14 dnů, a pokud to nebylo možné, v této lhůtě informovat zákazníka, kdy bude reklamace vyřízena. V případě nedostatků reklamace vyzve prodávající zákazníka k jejímu doplnění v potřebném rozsahu do 7 dnů ode dne obdržení žádosti zákazníkem.
XI. Záruky
- Zboží může mít záruku výrobce.
- V případě zboží, na které se vztahuje záruka, je informace o existenci a obsahu záruky a době, na kterou byla poskytnuta, vždy uvedena v popisu zboží na webových stránkách obchodu.
XII. Mimosoudní způsoby vyřizování reklamací a vymáhání stížností
- Zákazník, který je spotřebitelem, má např. následující možnosti využití mimosoudních způsobů vyřizování reklamací a vymáhání stížností:
- je oprávněn obrátit se na stálý spotřebitelský soud působící při obchodní inspekci s žádostí o řešení sporu plynoucího z uzavřené kupní smlouvy;
- je oprávněn obrátit se na krajského inspektora obchodní inspekce s žádostí o zahájení mediačního řízení o smírném řešení sporu mezi zákazníkem a prodávajícím;
- může získat bezplatnou pomoc při řešení sporu mezi zákazníkem a prodávajícím, a to i s využitím bezplatné pomoci okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, mezi jejíž statutární úkoly patří ochrana spotřebitele (mimo jiné Federace spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů). Poradenství poskytuje Federace spotřebitelů na bezplatné lince spotřebitelské pomoci 800 007 707 a Sdružení polských spotřebitelů na e-mailové adrese: porady@dlakonsumentow.pl;
- podat svou stížnost prostřednictvím unijní online platformy ODR, která je k dispozici na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. Ochrana osobních údajů
Osobní údaje poskytnuté zákazníky shromažďuje a zpracovává prodávající v souladu s platnými právními předpisy a v souladu se zásadami ochrany osobních údajů dostupnými na webových stránkách obchodu.
XIV. Závěrečná ustanovení
- Veškerá práva k internetovému obchodu, včetně vlastnických autorských práv, práv duševního vlastnictví k jeho názvu, internetové doméně, webovým stránkám internetového obchodu, jakož i formulářům a logům náleží prodávajícímu a lze je užívat pouze stanoveným způsobem a v souladu s pravidly.
- Ustanovení ohledně spotřebitele obsažená v těchto pravidlech, týkající se odstoupení od smlouvy a reklamace, se vztahují na fyzickou osobu, která uzavírá smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá profesní charakter, vyplývající zejména z předmětu její podnikatelské činnosti, zpřístupněného na základě ustanovení o Centrálním registru a informací o hospodářské činnosti. Ustanovení o mimosoudních způsobech vyřizování reklamací a vymáhání stížností se nepoužijí.
- Řešení případných sporů vzniklých mezi prodávajícím a zákazníkem, který je spotřebitelem, se předkládá příslušným soudům v souladu s ustanoveními příslušných ustanovení občanského soudního řádu.
- Řešení jakýchkoli sporů vzniklých mezi prodávajícím a zákazníkem, který je podnikatelem, bude řešeno u soudu příslušného podle sídla prodávajícího.
- Ve věcech, na které se nevztahují tato nařízení, se použijí ustanovení občanského zákoníku, ustanovení zákona o poskytování elektronických služeb, ustanovení zákona o právech spotřebitelů a další příslušná ustanovení polského práva.
- O jakýchkoli změnách těchto pravidel bude každý zákazník informován prostřednictvím informací na domovské stránce internetového obchodu obsahující seznam změn a datum jejich vstupu v platnost. Zákazníci, kteří mají účet, budou dodatečně informováni o změnách spolu s jejich souhrnem na jimi uvedenou e-mailovou adresu. Termín nabytí účinnosti změn nebude kratší než 14 dnů ode dne jejich oznámení. Neakceptuje-li zákazník se zákaznickým účtem nový obsah pravidel, je povinen tuto skutečnost oznámit prodávajícímu do 14 dnů ode dne oznámení změny pravidel. Oznámení prodávajícího o nepřijetí nového obsahu pravidel má za následek ukončení smlouvy.